Uros eilanden - Reisverslag uit Puno, Peru van Henk Selen - WaarBenJij.nu Uros eilanden - Reisverslag uit Puno, Peru van Henk Selen - WaarBenJij.nu

Uros eilanden

Door: henk en mariet

Blijf op de hoogte en volg Henk

25 September 2010 | Peru, Puno

S Morgens vroeg op 25 september vertrokken naar d rieteilanden. Deze eilanden zijn het Volendam van Peru, d commercie heeft flink toegeslagen. Na een uitvoerige uitleg over het ontstan en het leven op de eilanden konden we rond kijken en proberen de lokale bewoners ons hun souvenirs te verkopen. Met een rieten gondola van het ene naar het andere eiland gevaren. snelheid ca 1 km/uur. Smiddags een uitstapje gemaakt naar de grafzuilen van Sillustani. Deze cilindervormige torens waren grafzuilen voor de rijke Colla's een volk dat voor de Inkas de streek bewoonde. Ook deze zuilen waren al perfect rond van vorm. OP de terug weg nog een stop gemaakt bij een lokale familie die ons trakteerde op hun eten. Heel apart, gekookte aardappel dippen in een kleisausje.