Machu Picchu 2 - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Henk Selen - WaarBenJij.nu Machu Picchu 2 - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Henk Selen - WaarBenJij.nu

Machu Picchu 2

Door: henk en mariet

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Oktober 2010 | Peru, Machu Picchu

Vandaag gaan we zoals gezegd met de eerste bus terug naar boven over een grindweg waar de bussen af en aanrijden om de toeristen naar Machu Picchu te brengen. Boven aangekomen stond er al een hele rij die naar binnenwilden. Met de gids zijn we over het complex gelopen en kregen we uitgebreide uitleg over hoe een en ander vroeger geregld was bij de Inca´s. Ook nu was het weer trappen lopen want Machu Picchu is gebouwd tegen en op een bergtop. Rond half tien waren we vrij en konden we zelf de gebouwen en terrassen gaan bekijken. Henk is samen met Eddie onze belgische vriend aan de klim van de Waynapicchu begonnen. Deze bergtop ligt net achter Machu Picchu en vandaar zijn de beroemde fotos genomen die een overzicht geven van Machu Picchu. Ook dit was weer een flinke klim maar het uitzicht was fenominaal. De weg naar beneden was weer een avontuur opzich. Aan veiligheidsmaatregelen doen ze daar niet. Mariet, Truus en Marianne bleven in Machu Picchu om daar eens goed rond te kijken. Rond half een zijn we weer met de bus naar beneden gegaan en hebben we gegeten. ´s middags aan de oever van de rivier Urumbamba gelegen en nog wat door de stad geslenterd. Straks vertrekken we weer per trein richting Cusco.

• 09 Oktober 2010 - 18:07

Mia En Dré:

Hallo Mariet en Henk
    Zo zie je maar weer dat veel (zo te lezen misschien wel heeeeel veel)inspanningen uiteindelijk toch beloont wordt. Schitterend zo’n ‘verloren’ stad daarboven. Mooie foto’s. Prachtige ervaringen voor jullie.
    P.s.
    Voor ons waren de afgelopen weken minder. Wat dacht je van al die party’s bij ons tegenover met de bijbehorende overlast. Auto’s, fietsen, party-bussen, muziek, enz. Het schoonmaakbedrijf en het tuiniersbedrijf zijn flink aan de gang. Maandag zal alles wel opgeruimd zijn.
    Bij deze wensen wij jullie nog enkele fijne dagen een en goede terugreis.
    Groetjes,
    Mia en Dré

• 10 Oktober 2010 - 09:57

Jeanne:

Hoi Henk en Mariet,
    volgens mij wel afzien af en toe..Respect!wat een prachtige ervaring lijkt me..Knoevel voor jullie gr'tjes Jeanne