Tongariro crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Henk Selen - WaarBenJij.nu Tongariro crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Henk Selen - WaarBenJij.nu

Tongariro crossing

Blijf op de hoogte en volg Henk

31 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Nadat we op het noorder eiland zijn aangekomen hebben na aankomst in wellington eerst het Te Papa museum bezocht. Dit kon omdat we de overtocht verzet hadden naar de morgen ipv de middag ferry, om zo nog wat tijd in Wellington te hebben. Na een overnachting in Plimmerton aan het water zijn we doorgereden naar Tongariro. De volgende morgen onder een stralende zon begonnen aan de beroemde Tongariro Crossing. Een spectaculaire wandeling naar de top van de tongariro, de rode krater. Als decor de prachtige kegel van de berg die in de films als mount Doom figureerde. Naarmate we hoger kwamen werd het steeds mistiger en frisser, maar de uitzichten mooier. Toen we de top bereikten zaten we volledig in de wolken en konden we helaas weinig zien van de rode krater. Wel nog snel een aantal fotos in de sneeuw gemaakt en toen weer het pad terug gelopen.