Machu Picchu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Henk Selen - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Henk Selen - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Door: henk en mariet

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Oktober 2010 | Peru, Machu Picchu

Gisteren zijn we per trein vanuit Cusco vertrokken richting Macchu Picchu. Bij kilometer 104, midden in de bergen werden we gedropt en konden we aan de Inca-trail beginnen. Een dag wandelen door de bergen van Peru leek ons wel leuk. Als geoefende wandelaars dachten we dat dit een makkie zou worden. We hebben ons echter verkeken op de hoogte en op de bergen. We moesten regelmatig stoppen om weer op adem te komen. Tijdens de trail hebben we in de bergen ook geluncht. Na een hele dag flink stappen kwamen we omstreeks half vijf aan bij de zonnepoort die uitkijkt op Macchu Picchu. Een fraai beloning voor een dag afzien door de bergen maar ook van genieten van de prachtige vergezichten hoog in de bergen. Het bereiken van Macchu Picchu gaf iedereen zeer veel voldoening. Extra mooi was de aanblik van Macchu picchu omdat het hele complex verlaten was. Dit was extra mooi want overdag lopen overal toeristen rond. Bij het afdalen naar de bus liepen we dus door een verlaten Inca-stad. ´s avonds vroeg naar bed want morgen gaan we al met de eerste bussen weer terug naar Macchu Picchu. (half zes)