excursies - Reisverslag uit Lima, Peru van Henk Selen - WaarBenJij.nu excursies - Reisverslag uit Lima, Peru van Henk Selen - WaarBenJij.nu

excursies

Door: henk en mariet

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 September 2010 | Peru, Lima

Vanmorgen om ca. half negen vertrokken met gids naar het mummy-kerkhof. OP dit kerkhof lagen duizenden inca´s begraven, echter de graven zijn bijna allemaal leeggeroofd. De inca´s deden al hun doden mummyficeren. Door de droge woestijn zijn deze heel goed bewaard gebleven. Je ziet ook overal nog botten liggen. Hierna vertrokken we naar de sloppenwijk van Nazca waar we werden getrakteerd om een gezonde lunch van allerlei soorten fruit. Na de lunch hebben we enkele creches bezocht en de kinderen een verrassing gebracht. Ze leven daar onder erbarmelijke omstandigheden dus elke bijdrage is welkom. ´s middags zijn we de woestijn in getrokken om een paar oude bezienswaardigeheden van de inca. te bekijken, zoals een offerplaats en een piramide die gerestaureerd wordt.
De weg was zeer slecht dus dit was al een avontuur opzichzelf.
Na het eten zijn we om 10.00 uur met de nachtbus vertrokken richting Arequipa.

• 23 September 2010 - 17:26

Marijn:

zo, ook nog aan het ontwikkelingswerk. Goed bezig! Doe de groeten aan Danielle Overgaag als je ze tegen komt. Die is namelijk nu ook in Peru, zag ik op tv :).

Hier nog alles oke, alleen wat as op de auto's en de stoep vanwege een brand bij een bedrijf op de Helenaveenseweg. Met Thieske gaat het ook prima!