Waiotapu - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Henk Selen - WaarBenJij.nu Waiotapu - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Henk Selen - WaarBenJij.nu

Waiotapu

Blijf op de hoogte en volg Henk

02 November 2015 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Gisteren hebben we twee plekken bezocht waar je goed kon zien hoe de aardkorst hier in de buurt van Rotorua nog steeds in beweging is. Eerst zijn we bij het thermisch park ' Craters of the moon' bij Taupo geweest waar op diverse plekken de hete stoom zo uit de grond komt en flinke stoomwolken maken. Daarna hebben een bezoek gebracht aan het Waiotapu Thermal Wonderland. Hier zie je allerlei kokende poelen die de fraaiste kleuren hebben van oranje, groen, gifgroen tot smerige blubberpoelen. Al met al een indrukwekkende dag met veel aparte bezienswaardigheden..
Morgen gaan we met een Mauri gids het regenwoud in! Later meer.
Ps fotos zijn moeilijk te uploaden maar we hebben er genoeg gemaakt!
inmiddels ook al weer die uur film volgeschoten waarvan nog niet teruggekeken. Daar zullen wel een paar verassingen tussen zitten.

• 02 November 2015 - 11:09

Truus:

Hoi Henk en Mariet,
    Klinkt allemaal erg goed. Het thermish park waar jullie zijn geweest doet mij erg denken aan de geysers en warmte poelen in Yellowstone Park. Ben erg benieuwd naar de foto's. Fijne vakantie verder. en niet verdwalen, he
    doei Truus

• 02 November 2015 - 11:33

Wietje:

Hoi Mariet en Henk,
    Dit is letterlijk en figuurlijk een droomreis! Leuk die verslagen, net of we af en toe n stukje mee mogen.....
    Blijf genieten!
    Groet Piet en Wietje

• 02 November 2015 - 15:22

Wim En Gon Aerts:

Rotorua is fascinerend en een beetje beangstigend tegelijk.
    We herinneren ons de twee poelen water vlak naast elkaar
    iin de eerste poel kookten de mouries de eitjes en een meter
    of wat verder werden de eitjes dan afgekoeld lekker gekookt.
    Met de waarschuwingings bordjes verlaat niet het aangegeven pad.
    En dan Hamilton we kunnen ons voorstellen dat jullie gedachten
    terug gingen naar 1978 toen we hier samen waren.
    Het wordt een onvergetelijke reis voor jullie denken wij zo.
    Groetjes Mam en Pap