whirinaki rainforest - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Henk Selen - WaarBenJij.nu whirinaki rainforest - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Henk Selen - WaarBenJij.nu

whirinaki rainforest

Blijf op de hoogte en volg Henk

02 November 2015 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Vanuit Rotorua zijn we met zn tweeën samen met een maurigids naar een oud rainforest geweest. Onderweg er naar toe vertelde hij veel over de mauri levensstijl en gewoontes. Opvallende was de sterke religieuze verbinding die in de mauricultuur zit zonder dat de mauri zelf een religie hebbben. Tijdens de twee tochten door het regenwoud vertelde hij veel over de planten en bomen en liet ons van alles proeven. Zo ook mochten we binnen in een honderden jaar oude holle boom gaan staan, als we durfden! Natuurlijk hebben we dat allebei gedaan en heeft Mariet binnenin de boomgeest op de foto gezet! Dat vond hij zeer speciaal! (op een van de fotos was een lichtpuntje te zien). Aan het einde van de middag kregen we nog en heerlijke enuitgebreide lunch. Deze was voldoende voor minstens 6 personen, dus hebben we flink zitten smullen, heerlijk op een mooie plek bij een riviertje met waterval. Al amet al weer een zeer aparte ervaring erbi en veel geleerd over de mauri cultuur.

• 02 November 2015 - 22:23

Wim En Gon Aerts:

hoi tegenvoeters,zo te zien val je van de ene verbazing in de andere.Wij kunnen het ons helemaal voorstellen en genieten dan ook dubbel van je verhalen en de foto's op de WhatsApp. Wat fijn dat al die moderne communicatiemiddelen er zijn. geniet nog maar lekker want de tijd gaat snel.groetjes Pap en mam